-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33591 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

چگونه عصمت انبياء(ع) با عد ل خدا سازگار است ؟
اين پرسش در چند مرحله بررسي مي شود : آيا منشاء فضيلت و كمال انساني ، داده هاي الهي به او است و يا چگونگي پا سداشت و بهره وري از آن داده ها؟ مثلاً خداي سبحان به هر شخصي نعمت هاي فراوان داده است ، آيا به صرف اين نعمت ها مي توان درباره آن شخص قضاوت كنيم و آيا مراحل كمال او بر اين اساس تعيين مي شود يا سعي و تلاش خود او ملاك و معيار كمال و تعالي او است ؟ در قرآن كريم آمده است : ( ( ليس للانسان الا ما سعي ؛ براي انسان نيست مگر آن مقداري كه خودش سعي و تلاش نمايد ) ) . بنابراين صرف داده ها و نعمت هاي الهي تعيين كننده حقيقت و كمال و تعالي آدمي نيست . پيشوايان معصوم ( ع ) در دعاهاي خود بر خدا پناه مي برد ند و از اومي خواستند كه آنان را به خود واگذار نكند، نشان مي دهد كه هر چقدرداده ها بيشتر باشد، خوف خطر نيز بيشتر خواهد بود . به علاوه مي توانيم به خودمان مراجعه كنيم كه آيا اين تعداد داده هاي الهي را توانسته ايم به طور صحيح نگه داري نموده و در راه هاي درست به كار ببريم ؟ چه تضميني براي ما وجود دارد كه اگر آن داده هاي الهي را مي داشتيم ، موجب وبال و گرفتاري براي ما نمي شد؟ اگر با اين د يد نگاه كنيم كه نعمت هاي الهي هر چقدر بيشتر باشد، خوف خطر نيز بيشتر و مسئوليت نيز سنگين تر خواهد بود، و صرف وجود اين نعمت ها تعيين كننده نيست و معيار و ملاك نهايي سعي و تلاش خود آدمي است ، آن گاه دريافت ما ازمطلب متفاوت خواهد شد؛ زيرا نعمت ها و داده هاي الهي از سويي زمينه ساز رشد و تكامل را براي آدمي فراهم مي آورد و از طرف ديگر به مسئوليت او مي افزايد و هر دو جنبه نفع و خطر در آن وجود دارد.;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.